På di.dk anvender vi cookies til en række forskellige formål i forbindelse med funktion, webanalyse og marketing. Klikker du videre på sitet, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Du kan læse mere om cookies og fravælge brugen af dem på denne side.

E-handel udgør blot 4 % af den samlede handel af møbler på verdensplan

Potentialet for at sælge via online-kanaler er stort i møbelbranchen. Blot 4 % af verdenshandlen med møbler er e-handel, viser undersøgelse fra CSIL, Centre for Industrial Studies

Forbruget af møbler på verdensplan steg med gennemsnitligt 1,3 % fra 2012 til 2016, og i samme periode havde online-handel med møbler en årlig vækst på 15 %.

Kina og Indien er de lande, som har haft størst gennemsnitlig vækst med e-handel med møbler i perioden. Kina med 22 %, Inden med 17 %. Nordamerika har haft en vækst på 14 %, mens Europa ligger på 10 %. Det viser en rapport fra CSIL, Centre for Industrial Studies.

”Tallene understreger endnu en gang, at for få i møbelbranchen udnytter e-handlens mange muligheder. Og ser vi på væksten med e-handel ude i verden, så holder hverken kunder eller konkurrenter sig tilbage. Meget tyder på, at væksten nu og i fremtiden kommer fra e-handel, og endnu mere specifikt i kombinationen af e-handel og eksport,” siger Flemming Larsen, branchedirektør i Træ- og Møbelindustrien.

Tal fra DI Handel viser, at godt 25 % af danske virksomheder har web-salg, men kun 36 % af disse har web-salg til udlandet. En analyse fra DI Handel viser samtidig, at virksomheder med e-handel og eksport tjener 3,5 gange mere end virksomheder, der ikke har e-handel og udelukkende sælger til det danske marked. 

PUBLISHED: 13-09-2018 LAST MODIFIED: 13-09-2018